Δυσκολίες καθώς οι
πολυεθνικές εταιρείες είναι ιδιαίτερα απαιτητικές
Μετά
από οκτώ μήνες διαπραγματεύσεων το deal
μεταξύ της HP και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει λάβει σάρκα και
οστά και δεν έχει ξεκινήσει, να υλοποιείται.
Στο θέμα αναφέρθηκε πριν από λίγες
ημέρες από το βήμα εκδήλωσης του ΣΕΒ και της Ελληνικής Εταιρείας Logistics για το ρόλο των logistics ο
πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Ζηλιασκόπουλος, ο οποίος
εξέφρασε τον προβληματισμό του για τα εμπόδια που υπάρχουν στην ολοκλήρωση της
συμφωνίας.
Σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Κάποιοι από τους πελάτες που κοιτάμε
όπως π.χ. η HP είναι πολύ απαιτητικοί πελάτες. Πρέπει
να τηρείς προϋποθέσεις που δεν είμαι σίγουρος ότι τις έχουμε τώρα και θα πρέπει
να αναβαθμιστούμε.
Έχουν απαιτήσεις για τον τρόπο που θα διαχειριστείς και θα
μεταφέρεις το φορτίο». Ωστόσο συμπλήρωσε ότι η επιτυχής έκβαση της προσπάθειας
που καταβάλλεται με την HP θα ανοίξει το δρόμο
καθιστώντας πολύ πιο εύκολες αντίστοιχες κινήσεις στο μέλλον.
Ο ίδιος σημείωσε
ότι η υπογραφή της συμφωνίας συναντά δυσκολίες καθώς οι πολυεθνικές εταιρείες
είναι ιδιαίτερα απαιτητικές. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι το αρχικό κείμενο της
συμφωνίας ξεκίνησε από τις 86 σελίδες και ήδη, με τις συνεχείς προσθήκες, έχει
φτάσει στις 125 σελίδες, χωρίς ακόμη να έχει ολοκληρωθεί.
Από την πλευρά του Ο
Τάσος Βαβμακίδης, εμπορικός διευθυντής της PCT,
θυγατρικής εταιρείας της Cosco, η οποία έχει υπογράψει
το δικό της κομμάτι συμφωνίας με την HP, εξέφρασε την
αισιοδοξία του ότι τα προβλήματα θα επιλυθούν.
Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία,
που υπεγράφη την 1η Μαρτίου, είχε ανακοινωθεί τον Νοέμβριο του 2012
και αναμενόταν να λάβει σάρκα και οστά στα τέλη της περασμένης χρονιάς,
προέβλεπε την καταρχήν συμφωνία της πολυεθνικής με το terminal
της COSCO στον Πειραιά (PCT)
για την εγκατάσταση σημαντικών δραστηριοτήτων της παγκόσμιας εφοδιαστικής της
αλυσίδας στην Ελλάδα.
Από τον Πειραιά, τα προϊόντα της HP
θα διανέμονται προς τους τελικούς προορισμούς, θαλάσσια μέσω του terminal της COSCO και σιδηροδρομικά
από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα οφέλη από αυτή την συνεργασία εκτιμάται ότι θα είναι
σημαντικά για την Ελλάδα, ως το κύριο διαμετακομιστικό κέντρο για την ευρύτερη
περιοχή, μέσω της οποίας θα διακινούνται φορτία από και προς την Άπω Ανατολή.
Η
συμφωνία συμπίπτει με την ολοκλήρωση της γραμμής του Ικονίου που συνδέει το
λιμάνι του Πειραιά με τα διευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα και επέτρεπε στην
ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δημιουργήσει ολοκληρωμένες εφοδιαστικές αλυσίδες από τον Πειραιά
προς την Κεντρική Ευρώπη.
Η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται σε 50 δισ. δολάρια, εκ των οποίων το μεγαλύτερο
ποσοστό αφορούν δραστηριότητες στην Ευρώπη, Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή. Η
επιλογή του Πειραιά από την COSCO και την ΗΡ ως
κεντρικού λιμανιού διανομής των προϊόντων της εταιρίας θα έχει πολύπλευρες
θετικές επιπτώσεις τόσο στη δραστηριότητα του λιμανιού, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των
οδικών μεταφορών και της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο σχολιασμός επιτρέπεται μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες